Den optimale rengøring arbejdsmiljøet

Sponsoreret

Et rent arbejdsmiljø er ikke kun vigtig for, at medarbejdere kan arbejde mere effektivt – det kommer også med sundhedsmæssige fordele i form af et bedre indeklima, som også er med til at højne arbejdsglæden blandt medarbejderne.

For at rengøre lokalerne, hvad enten I gør det selv internt i firmaet eller hyrer professionelle til det, er det altid vigtigt med de rette rengøringsartikler. Når først de rigtige rengøringsartikler er fundet, kan rengøringen gå i gang. Følg nedenstående tips for at sikre et produktivt, organiseret og rent arbejdsmiljø.

Generel rengøring i virksomheden
Den generelle rengøring er vigtig, så hele kontormiljøet og mødelokalerne er rene til næste dag, hvor alle møder ind på arbejde igen. Mens nogle ting skal klares hver dag, er det dog ikke nødvendigt med alle punkterne.

– Borde skal tørres af og være fri for pletter, madrester og støv.
– Alle siddepladser skal være fri for støv, pletter og krummer.
– Møbler, vinduer, persienner, vægophæng, planter og hylder skal støves af regelmæssigt.
– Fjern mærker fra væggene.
– Fjern fingeraftryk og pletter fra spejle, vinduer og glasplader.
– Mop eller støvsug gulvet.

Hold alle toiletterne rene
Dette er ikke kun en nødvendighed, men det er også en sikkerhedsforanstaltning for både kunder og ansatte. Toiletter er kendt for at være områder med stor trafik i enhver virksomhed.

Derfor skal de rengøres grundigt dagligt med de rette rengøringsartikler. Sørg for at rengøre toiletterne med desinfektionsrens og en toiletbørste. Sæde, låg, det udvendige og bunden af ​​toilettet skal også renses.