Sponsoreret
Har du en lille tøjbutik, en systue eller en messestand – og ønsker du at vise dit fine udvalg af lækkert tøj frem på en måde, der får kunderne til at kaste længselsfulde blikke efter de smukke styles? En mannequin-dukke er et rigtig godt værktøj til at vise tøjet frem på en inspirerende og præsentabel måde. Det smarte ved at benytte en mannequin er, at du kan sælge en vision eller et outfit. Du kan inspirere kunden ved at vise skønne outfits med masser af kant frem, når kunden bevæger sig rundt i din butik. Mennesker er visuelle og inspireres af hinanden.
En mannequin er derfor et godt værktøj til produktdisplay, da det gør en kæmpeforskel, om en kjole eller en skjorte hænger fladt på en bøjle sammen med seks andre i samme farve, eller om den er en del af et samlet outfit. Dette gør sig gældende uanset, hvilken slags tøj du har i din butik, og hvilken målgruppe du henvender dig til.
Vælg mannequins, der passer til dine kunder
Der findes rigtige mange forskellige slags mannequins på markedet, og det er måske nemt at blive revet med af de skulpturelle dukker. Men inden du investerer i en mannequin, er det en rigtig god idé at gøre op med dig selv, hvem du henvender dig til. Mannequins gør det nemlig muligt for målgruppen at identificere sig med det tøj, der er på display. Sælger du sportstøj, findes der et stort udvalg af mannequin-dukker positioneret i atletiske stillinger. Sælger du tøj til børn og unge, er det måske et miks af børne- og teenagemannequins, du skal have fat i. Ved at kombinere de forskellige typer, kan du skabe en historie, der er med til at give din udstilling liv og sælge produktet.