Sponsoreret
Det lyder måske meget teknisk, og det er det måske også. Men Office 365 er i virkeligheden navnet på Microsofts samlede cloud suite. Her kan nævnes en samling af forskellige produktivitetsværktøjer som Office, Sharepoint, Exchance, Planner, Teams, Delve og mange flere. Alle sammen værktøjer som virksomheden skal købe som online services på abonnementsbasis.
Flere og flere virksomheder er efterhånden blevet bekendt med Cloud, og hvordan Cloud kan være med til at virksomheden kan spare penge.
Fordelene ved at bruge Office 365 i virksomheden kan være:
- Betydelig besparelse på licenser og driftsomkostninger end ved egen drift eller hosting
- Medarbejderne har altid den nyeste software til rådighed
- Din virksomhed holdes opdateret med den teknologiske udvikling
- Større fleksibilitet
- Din virksomhed kan fokusere mere på forretningsudvikling end drift
- Nemmere at understøtte mobile medarbejdere og samarbejde med kunder
Med Office 365 har du muligheden for at dele forskellige filer på tværs af virksomhedens enheder og mange brugere. Det giver selvfølgelig de ansatte i en virksomhed mulighed for at se og redigere i det samme dokument på samme tid. Har virksomheden Office 365 giver det ikke problemer at redigere i dokumenterne på samme tid heller ikke når I gemmer filerne.
Har man installeret Office 365 gemmes dokumenterne automatisk gennem hele skriveprocessen.
Mulighed for online videokonferencer, både internt og eksternt
Med Office 365 er det også muligt at medarbejderne i en virksomhed kan afholde online videokonferencer, både internt og eksternt. Office 365 gør det muligt at synkronisere aftaler rundt omkring i virksomheden. På den måde kan man nemt koordinere aftaler på tværs af virksomheden.